foto: auto.porsche.cz

Co nového ve sportu optikou značky Porsche? Společnost ocenila v rámci galavečera „Night of Champions“ ve Weissachu celosvětové úspěchy týmů a jezdců dosažené v motoristickém sportu během sezony 2017. Zároveň oznámila, že významně rozšíří své programy účasti v závodech GT na celém světě.

Porsche plánuje pro 86. ročník závodu 24 h Le Mans nasazení čtyř továrních vozů. Oba týmy Porsche GT z mistrovství FIA WEC a IMSA Weathertech Championship budou mít na starosti po dvou vozech GT o výkonu 510 k z Weissachu. Za volantem vozu se startovním číslem 91 se budou střídat jezdci Gianmaria Bruni, Richard Lietz a Frédéric Makowiecki. V závodním voze se startovním číslem 92 nastoupí jezdci Kévin Estre, Michael Christensen a Laurens Vanthoor. Se startovním číslem 93 se závodu zúčastní jezdci Patrick Pilet, Nick Tandy a Earl Bamber. Nasazení vozu 911 RSR se startovním číslem 94 je plánováno se sestavou jezdců Timo Bernhard, Romain Dumas a Sven Müller. Bamber, Bernhard, Dumas a Tandy jsou čtyřmi jezdci továrního týmu Porsche, kteří se postaví na start se zkušenostmi celkového vítěze vytrvalostního závodu v Le Mans.

Porsche bude v roce 2018 znovu bojovat o titul mistra světa… Porsche se v sezoně 2018/2019 znovu zúčastní s továrním týmem Porsche GT Team mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship) ve třídě GTE-Pro. V závodním voze 911 RSR se startovním číslem 91 budou o titul mistra světa bojovat jezdci Gianmaria Bruni a Richard Lietz, se startovním číslem 92 budou ve výsledkových listinách figurovat jezdci Michael Christensen a Kévin Estre. Ve třídě GTE-Am se o místo na startu přihlásila řada zákaznických týmů se závodními vozy 911 RSR modelového roku 2017. Společnost Porsche prodala zákazníkům celkem sedm závodních vozů 911 RSR pro WEC, 24 h Le Mans a ELMS (European Le Mans Series).

Jedna z nejúspěšnějších dvojic jezdců mistrovství IMSA Weathertech Championship bude v roce 2018 nastupovat znovu společně. Nick Tandy a Patrick Pilet budou sdílet kokpit závodního vozu 911 RSR se startovním číslem 911, podobně jako již v jejich mistrovském roce 2015. V sesterském voze se startovním číslem 912 vytvoří jezdeckou dvojici světové úrovně dvounásobný celkový vítěz závodu 24 h Le Mans Earl Bamber a mistr seriálů Intercontinental GT Challenge a Blancpain Series Laurens Vanthoor.

Úspěšný model 911 GT3 R pro zákaznický sport vstoupí do sezony 2018 v kategorii GT3 v modernizované podobě. Soubor dílů, jimiž lze dodatečně vybavit všechna vozidla modelových roků 2016 a 2017, zahrnuje mimo jiné nové přední víko pro optimalizaci chladicí soustavy a boční aerodynamické prvky pro vylepšení aerodynamické rovnováhy.

V seriálu Intercontinental GT Challenge bude Porsche podporovat ve všech závodech minimálně jeden místní tým, který nasadí 911 GT3 R ve třídě Pro. Tovární jezdci Dirk Werner, Romain Dumas a Frédéric Makowiecki se zúčastní všech závodů a budou bojovat o titul v hodnocení jezdců. Tato trojice bude sdílet kokpit závodního vozu 911 GT3 R také v seriálu Blancpain GT Series Endurance Cup. Tento vůz bude ve všech závodech nasazován týmem Manthey Racing. V mnoha dalších mezinárodních a národních seriálech závodů GT, jako jsou například European Le Mans Series, Pirelli World Challenge, japonský seriál Super GT Serie nebo mistrovství vytrvalostních závodů VLN Langstreckenmeisterschaft Nürburgring, bude Porsche podporovat zákaznické týmy svými inženýry a jezdci.

Úřadující mistr světa FIA WEC a vítěz závodu 24 h Le Mans se v sezoně 2018 vrátí do kategorie GT. Společně s Kévinem Estrem nastoupí majitel závodní stáje ve vlastním týmu Team 75 Bernhard v seriálu ADAC GT Masters.

V závodě ADAC 24 h na Nürburgringu se na start postaví pravděpodobně celkem devět vozů Porsche 911 GT3 R. Pět vozidel nasadí zákaznické týmy ve třídě Pro, čtyři vozy budou bojovat v amatérském hodnocení. Manthey Racing odstartuje do závodu se dvěma vozy, které budou řídit tovární jezdci. Ve voze 911 GT3 R se startovním číslem 911 se budou střídat jezdci Earl Bamber, Laurens Vanthoor, Kévin Estre a Patrick Pilet. Se startovním číslem 912 se závodu zúčastní Romain Dumas, Richard Lietz, Frédéric Makowiecki a Nick Tandy. Ve vytrvalostním závodě v pohoří Eifel, který se uskuteční ve dnech 12. až 13. května, se postaví na start celkem 13 továrních jezdců Porsche a čtyři jezdci z programu Young Professionals.

V sezoně 2018 budou na celém světě závodit celkem čtyři mladí jezdci nejvyšší úrovně v rámci programu Porsche Young Professionals. Dennis Olsen a Matt Campbell po svých úspěších ve značkových pohárech Porsche činí další krok ve své kariéře. Také Matteo Cairoli a Mathieu Jaminet podávali ve své první sezoně jako mladí profesionálové přesvědčivé výkony v kategorii GT a v roce 2018 budou znovu podporováni. Osvědčený systém podpory bude v příštím roce poprvé doplněn o program Porsche Selected Drivers. Tito jezdci projdou rovněž výcvikem společnosti Porsche a zúčastní se například kondičních testů. Zatím byla do programu jako první vybrána Christina Nielsenová z Dánska. Také vítěz německého mistrovství elektrických motokár (DEKM), které se v roce 2018 uskuteční poprvé, bude moci absolvovat několik výcvikových programů, které byly vyvinuty v rámci aktivit společnosti Porsche v oblasti podpory mladých jezdců. Porsche Motorsport je od prvního závodu partnerem inovativního a cenově mimořádně výhodného mistrovství DEKM. Motokáry, dosahující rychlosti až 130 km/h, jsou nasazovány centrálně, aby se zvýšila rovnost šancí a zabránilo se prudkému růstu nákladů.

919 Hybrid se vydá na globální rozlučkové turné… Porsche LMP Team se bude v roce 2018 soustředit na svůj nový úkol, úspěšný vstup do Formule E. Porsche LMP Team vstoupí do šesté sezony Formule E, která začne koncem roku 2019. Do té doby se bude tým zabývat konstrukcí, vývojem a testováním kompletního poháněcího ústrojí. První kroky byly učiněny již v roce 2017, v příštím roce je na řadě konkrétní realizace konceptu. První zkušební jízdy s kompletním závodním vozem Porsche Formule E proběhnou na začátku roku 2019. Druhým úkolem bude realizace rozlučkového turné závodního vozu Porsche 919 Hybrid, trojnásobného vítěze závodu 24 h Le Mans. Kromě akcí v mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC, a tím i mimo působnost předpisů o množstvích využitelné energie, bude inovativní závodní vůz nasazován po celý rok na mnoha jednotlivých akcích. Přesný program bude oznámen na začátku roku 2018. Koncem roku 2018 skutečně skončí éra hybridního prototypu o výkonu 900 k. Porsche 919 pak čeká poslední jízda do Muzea Porsche.

zdroj a foto: auto.porsche.cz

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here