foto: auto.porsche.cz

Porsche rozšiřuje svou modelovou řadu kompaktních SUV o výkonný model Macan S. Pod jeho kapotou nalézá uplatnění nový zážehový třílitrový motor V6 s přeplňováním turbodmychadlem a filtrem pevných částic. Šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 260 kW (354 k) a maximální točivý moment 480 N.m. To odpovídá nárůstu o 10 kW (14 k), resp. 20 N.m v porovnání s předchůdcem. U verze, vybavené na přání dodávaným paketem Sport Chrono, se tím zkrátil čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,1 na 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je 254 km/h. Hodnota spotřeby paliva, přepočtená na metodiku EU, je 8,9 l/100 km. Macan S přitom profituje ze všech novinek, zavedených pro celou modelovou řadu. Mezi ně patří pás svítilen LED na zádi a kompletně síťově propojený systém Porsche Communication Management s 10,9“ dotykovým displejem v interiéru.

Model Porsche Macan S je poháněn nově vyvinutým vidlicovým šestiválcem se zdvihovým objemem tři litry. Výfukové turbodmychadlo je uloženo mezi oběma řadami válců. Krátké dráhy proudění výfukových plynů ze spalovacích prostorů k turbodmychadlu zajišťují mimořádně spontánní reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu. Nové turbodmychadlo s dvěma oddělenými přívodními kanály umožňuje vysoký točivý moment v oblasti nízkých otáček. U tohoto konstrukčního řešení jsou výfukové plyny přiváděny k oběžnému kolu turbíny odděleně. Tím jsou do značné míry eliminovány negativní vlivy, vyplývající z průběhu výměny plynů v jednotlivých válcích. Zdokonalená geometrie spalovacího prostoru s centrálně umístěným vstřikovačem přispívá k efektivní tvorbě směsi. Kromě zvýšení specifického výkonu ze 113 na 118 k/l došlo také ke snížení emisí výfukových plynů.

V rámci modernizace modelu Macan byl rozsáhle optimalizován i jeho podvozek s pneumatikami odlišných rozměrů na přední a zadní nápravě. Vynikající trakci zajišťuje systém Porsche Traction Management (PTM) včetně inteligentního pohonu všech kol, který se vždy vyznačoval vlastnostmi, typickými pro sportovní vozy. Pružinové vzpěry z hliníku nahradily na přední nápravě dosavadní komponenty z oceli. Nová konstrukce z lehké slitiny je tužší a snižuje neodpružené hmoty. Macan se díky tomu řídí ještě precizněji a rázy od nerovností pohlcuje ještě komfortněji. Nově nastavené příčné zkrutné stabilizátory kromě toho přispívají k neutrálnějším jízdním vlastnostem. Stejně jako dosud jsou pro zvýšení jízdní dynamiky na přání k dispozici rozmanité vyspělé systémy, jako jsou adaptivní tlumiče Porsche Active Stability Management (PASM), výškově nastavitelné vzduchové odpružení s optimalizovanými písty a novým hydraulickým systémem tlumičů nebo systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) pro rozdělování točivého momentu brzdnými zásady na jednotlivých kolech.

Mnoha detailních vylepšení se dočkala také brzdová soustava nového modelu Macan S. Řidič si toho všimne především díky změněné charakteristice pedálu brzdy. Pedál je nyní vyroben z kompozitu vyztuženého vlákny. Díky tomu je o 300 gramů lehčí než dosavadní díl z oceli. Pohyb brzdového pedálu je přenášen na hlavní brzdový válec prostřednictvím zkráceného ramene páky. Brzdy tak reagují na požadavek řidiče nejen spontánněji, ale přesvědčí také velmi tuhou charakteristikou ovládání a velmi precizní modulací brzdného účinku. Ještě sportovnější charakter nového modelu Macan je u nové verze S patrný rovněž z větších brzdových kotoučů vpředu. Jejich průměr se zvětšil o deset milimetrů na 360 mm, tloušťka kotoučů vzrostla o dva milimetry na 36 mm. Nové brzdové obložení neobsahuje měď. Macan S může být na přání vybaven brzdovou soustavou Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) s keramickými brzdovými kotouči.

Také Macan S přebírá všechny novinky nedávno modernizované modelové řady Macan. Mezi ně patří mimo jiné trojrozměrně tvarovaný pás zadních světlometů LED. Přední světlomety jsou sériově vybaveny technikou LED a na přání může jejich rozložení světla adaptivně měnit systém Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Nový multimediální a komunikační systém Porsche Communication Management (PCM) je nyní vybaven 10,9“ dotykovým displejem s rozlišením Full HD a kompletním síťovým propojením. Kromě toho disponuje navigačním systémem s připojením k internetu a využíváním funkce dopravního zpravodajství v reálném čase prostřednictvím „cloudu Here“, přípravou pro mobilní telefon, dvěma rozhraními pro přehrávače zvukových záznamů a inteligentním hlasovým ovládáním. Součástí sériové výbavy je rovněž Porsche Connect Plus včetně telefonního modulu LTE s kartou SIM, hotspotu WLAN a mnoha nových služeb Porsche Connect.

Sportovní ambice nového modelu Macan S umocňuje na přání dodávaný sportovní volant GT, známý z modelu 911. Volič jízdních režimů na volantu – včetně tlačítka Sport Response – je součástí paketu Sport Chrono. Na přání může zvýšit úroveň komfortu nový asistent pro jízdu v dopravní koloně, vyhřívání skla čelního okna a ionizátor, který společně se sériově dodávaným pylovým a prachovým filtrem přispívá ke zlepšení kvality vzduchu v interiéru. Zákazníci mohou nový model Macan S již objednávat. Ceny v ČR začínají od 1 749 000 Kč včetně DPH a specifické výbavy.

zdroj a foto: auto.porsche.cz

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here