• Cayman GT4 a Spyder mají atmosférický plochý šestiválec

  • Koupíte je jen s manuálem

  • Základní cena se vejde do 2,5 milionu

Porsche Cayman GT4 v silniční podobě se vrací a s ním i speciální verze Boxsteru označená jako Spyder. Abychom se ale hned vrhli na to nejdůležitější: srdcem obou vozů je nový vysokootáčkový čtyřlitrový atmosférický šestiválec, který dostal poprvé piezoelektrické přímé vstřikování. Výkon 309 kW (420 k) určitě bude stačit a omezovač nastavený na hranici 8000 otáček zase potěší všechny příznivce tradičních sportovních motorů Porsche. Skutečnost, že při ustálené jízdě při částečném zatížení vypíná motor polovinu válců kvůli spotřebě, asi těžko bude vadit. Ve sportovním režimu rozhodně Cayman GT4 ani Spyder na tři válce nepojedou.

Nové Porsche 911 poprvé naživo: Pěkné auto s jedním laciným detailem

Jak Cayman GT4, tak Spyder nekoupíte s automatem. Vozy se budou dodávat výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, samosvorný diferenciál je pak samozřejmostí. Oba vozy akcelerují na 100 km/h za 4,4 sekundy a zatímco Spyder se rozjede na 301 km/h, Cayman GT4 zvládne 304 km/h. Tak rychle ještě nikdy žádný sériový Cayman ani Boxster nejel.

Cayman GT4 dostal ve srovnání s předchůdcem nejen vyšší výkon, ale také přepracovanou aerodynamiku. Podle Porsche se podařilo díky novému difuzoru a přepracovanému zadnímu křídlu zvýšit hodnotu přítlaku o 50 %. Jen zadní křídlo v rychlosti 200 km/h generuje o 12 kg vyšší přítlak než dříve. Naproti tomu Spyder má pro zachování čistého designu tradiční vysouvací spoiler, který vyjíždí při překročení rychlosti 120 km/h.

Adaptivní podvozek PASM snížený o 30 mm je u obou vozů standardem, připlatit si můžete za karbon-keramické brzdy PCCB. V případě uzavřeného Caymanu nechybí ani možnost příplatku za okruhový paket Clubsport, který přináší ochrannou klec, skořepinové závodní sedačky, šestibodové pásy a hasící systém. Jinak silniční verze objede legendární Nordschleife o 10 sekund rychleji než předchůdce.

Porsche zveřejnilo také cenovky. Spyder přijde v Německu včetně daně na 93 350 eur (2 390 000 Kč), kupé Cayman GT4 stojí od 96 206 eur (2 465 000 Kč). To je velmi lákavá nabídka za vstupní model do rodiny GT, se kterým by bylo svezení na našich oblíbených silnicích opravdu pěkné.

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here