• Plug-in hybridní Cayenne je aktuálně nejsilnější produkční Porsche

  • 100 km/h pokoří za méně než 4 sekundy

  • Tabulková spotřebě pod 4 litry na 100 km působí vskutku komicky

  • Na elektřinu ujede zhruba 40 km

Porsche se nijak netajilo tím, že nová generace SUV Cayenne (a odvozeného Cayenne Coupé) dorazí také ve vrcholném plug-in hybridním provedení. Nyní ho tu máme a veřejnost se bude moci poprvé s plug-in hybridní verzí Cayenne Turbo S E-Hybrid seznámit za měsíc na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu.

Už plug-in hybridní Panamera naznačila, že dynamické parametry tohoto provedení budou opravdu něco mimořádného. A plug-in hybridní Cayenne nabízí opravdu pěkná čísla. Nešlo by to ale bez základní spalovací pohonné jednotky, kterou je dvěma turby přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 550 koní. Ten by sám o sobě na pohon SUV Cayenne stačil dostatečně.

Elektrické Porsche Taycan: Už víme vše podstatné

K osmiválci je připojen osmistupňový automat s integrovaným elektromotorem o výkonu 136 koní. Celkový výkon plug-in hybridní soustavy je pak 680 koní a točivý moment má hodnotu až 900 Nm. To stačí k tomu, aby plug-in hybridní Cayenne dosáhl 100 km/h za 3,8 sekundy a rozjel se na 295 km/h. Ano, pořád se bavíme o SUV s variabilními zadními sedačkami. Jen tak mimochodem na to nestačí ani nová základní 911 Carrera.

Porsche uvádí tabulkovou spotřebu 3,7 až 3,9 litru na 100 km a spotřebu elektřiny 18,7 až 19,6 kWh na 100 km. Dojezd jen na elektřinu má přesáhnout 40 km, k čemuž má stačit záložní akumulátor o kapacitě 14,1 kWh. Na elektřinu ale auto více než 135 km/h nepojede. Nabíjet ho můžete z rychlonabíječky nebo klasické zásuvky.

Tak už i Porsche má svou X6… Je tu Cayenne Coupé

Dynamickým parametrům odpovídá také upravený podvozek a brzdy, v základu dostanete třeba keramické brzdy PCCB a v příplatcích jsou jak 22″ kola, tak třeba natáčení zadní nápravy. Nechybí ani uzávěrka zadního diferenciálu.

Porsche vrcholné provedení Turbo S E-Hybrid, které je dostupné samozřejmě i pro Caynne Coupé, doplňuje ještě pro Coupé civilnější verzí Cayenne E-Hybrid Coupé, která má šestiválec a celkové parametry 462 koní a 700 Nm. Dojezd této verze jen na elektřinu je 43 km. Tabulkovou spotřebu má 3,1 litru na 100 km, a při tom zvládne zrychlit na 100 km/h za pět sekund a rozjede se na 253 km/h.

Vrcholné Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid stojí v Německu od 172 604 eur (4,4 milionu Kč), Cayenne Coupé v této motorizaci přijde na 176 293 eur (4,5 milionu Kč). Verze E-Hybrid se šestiválcem jsou pro obě provedení o zhruba 80 000 eur levnější.

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here