Porsche 911 Turbo S je nejrychlejší 911 všech dob

Nová generace modelu 911 Turbo ve vrcholném provedení S zase posouvá laťku o kus dál

0
17

Tedy, nejrychlejší ze standardní modelové nabídky, abychom byli přesní. Každopádně nová generace modelu 911 Turbo v provedení S zase posouvá tu laťku o kus dál a všechny předešlé 911 Turbo jsou ve srovnání s ní doslova pedestriální.

Protože 911 Turbo bylo vždycky o neskutečné síle, tak si pojďme vyjmenovat základní parametry. Plochý šestiválec 3,8 l přeplňovaný dvěma turby s proměnnou geometrií lopatek, výkon 650 koní, točivý moment 800 Nm, zrychlení z 0-100 km/h za 2,7 s, 0-200 km/h za 8,9 s, nejvyšší rychlost 330 km/h.

Novinka je tak o 70 koní a 50 Nm silnější než předchozí verze, je také o 0,2 s rychlejší při akceperaci na stovku, o celou sekundu pak při zrychlení na 200 km/h. Vpředu je Porsche Turbo S o 45 mm širší, vzadu o 20 mm, adaptivní podvozek PASM je o 10 mm blíže k silnici, nové jsou také brzdy.

S trakcí pomáhají vzadu obří 21″ „salámy“ o rozměru 315/30 R21, vpředu jsou dvacítky 255/35 R20. Asi největší podíl na výrazně lepším zrychlení, krom silnějšího motoru, má nový systém pohonu všech kol se zesílenou rozvodovkou, která může dopředu přenášet až 500 Nm od motoru.

Dalšími novinkami je přepracovaná aerodynamika, zůstal zajímavý aktivní přední i zadní spoiler a celkově generuje nové 911 Turbo S o 15 % více přítlaku než předchůdce.

Uvnitř je to pak zkrátka 911 s moderním infotainmentem, luxusní výbavou a novým designem sedaček, který připomíná ikonické Turbo generace 930. Vrcholná verze Turbo S startuje v Německu na ceně 216 369 eur, kabriolet stojí od 229 962 eur.

Porška
Porška