Modelová řada 911 má zase další přírůstek. Po kupé a kabrioletu přichází již tradiční provedení Targa, které vychází z kabrioletu, ale má elektricky sklápěný střešní panel. Ten se poměrně komplikovaně schovává pod zadní prosklenou část a složení či natažení střechy trvá 19 sekund.

Asi víte, kde se model Targa vzal. V 60. letech, když Porsche uvádělo tehdy novou 911 na severoamerický trh, přišlo americké ministerstvo dopravy s tím, že všechny kabriolety budou muset mít nějakou ochranu posádky pro případ převrácení vozidla. Centrální ochranný rám byl tak v té době jediné řešení.

Porsche nebylo první, kdo takto kabriolet upravil, ale ochranný rám se stal designovou součástí vozu a vlastně položil základ samostatnému modelu se jménem Targa, který si Porsche půjčilo ve slavném závodě Targa Florio. Dokonce ho má značka chraněné a žádný jiný výrobce nesmí model s podobnou koncepcí střechy takto pojmenovat, i když neoficiálně se tak všem podobným autům říká.

Technika nové 911 Targa se nijak zásadně nemění. K dispozici je výhradně s pohonem všech kol a prodávat se bude jak základní Targa 4 s výkonem 385 k (0-100 km/h za 4,2 s a rychlost 289 km/h), tak silnější Targa 4S s výkonem 450 koní (3,6 s a 304 km/h). Targa 4S může mít bez příplatku i nedávno představený sedmistupňový manuál.

Novou Targu si také můžete nechat individuálně upravit divizí Porsche Exclusive Manufaktur a ačkoli tohle není principielně okruhové auto, můžete si připlatit i za keramické brzdy nebo sportovní výfuk. Základní Targa 4 stojí zhruba 3,6 milionu, Targa 4S je o přibližně 400 tisíc Kč dražší.

Porška
Porška