foto: auto.porsche.cz

Už letos na podzim se všichni milovníci rychlých vozů dočkají absolutního vrcholu legendární modelové řady Porsche 911. Do prodeje se totiž dostane verze GT2 RS, jejíž 3,6 litrový turbomotor propůjčí vozu výkon 462 kW (620 k) a umožní mu tak dosáhnout maximální rychlost 330 km/h. Novinka bude představena 25. srpna na moskevském autosalonu a k evropským zákazníkům se dostane během září. Na český trh přiveze nový vůz Porsche 911 GT2 RS společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce vozů Porsche do České republiky.

Připravovaný sportovní vůz je přitom nejen absolutním vrcholem řady 911, ale také nejrychlejším a nejvýkonnějším vozem Porsche určeným pro běžné silnice. Nárůst výkonu o 67 kW (90 k) a pokles váhy o 70 kg (na celkových 1370 kg včetně všech náplní) zajistil ve srovnání s modelem GT2 zlepšení hodnoty výkonové hmotnosti na pouhé 2,21 kg/k, což je s odstupem nejlepší hodnota v daném segmentu. Právě tyto parametry poskytují dokonalý základ pro mimořádně výkonný sportovní vůz s nezaměnitelnou ochotou k zatáčení, famózním zrychlením a účinností danou aplikací technologie Porsche Intelligent Performance. I přes významné zvýšení výkonu motoru a zlepšení dynamických parametrů se nové GT2 RS vyznačuje snížením spotřeby paliva a produkce emisí o 5 %. Kombinovaná spotřeba tak má hodnotu 11,9 l/100 km a produkce emisí CO2 činí 284 g/km.

Nové 911 GT2 RS se od modelu 911 GT2 odlišuje již svým vzhledem, jemuž dominují především matně černé díly vyztužené uhlíkovými vlákny, ale také širší kola a rozšířené přední blatníky. Nové 911 GT2 RS je vybaveno koly s centrálními maticemi a je doplněno nápisy „GT2 RS“ umístěnými na dveřích a víku motoru. Upravena byla také spodní část předního i zadního nárazníku, které jsou nyní vyrobené z karbonu a současně o 10 mm snížené. Jejich provedení snižuje aerodynamický odpor a současně zvyšuje přítlak. Také interiér vozu klade hlavní důraz na podtržení sportovního charakteru vozu. Nepřehlédnutelná jsou především lehká skořepinová sedadla, jejichž nosná část je vyrobena z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Karbon je použit také ve výplních dveří, na nichž zaujmou i červená látková oka sloužící jako kliky dveří. Základní barva interiéru je černá a doplňují ji prvky v podobě středů sedadel, stropu či volantu provedené kontrastní barvou. Hlavice řadicí páky (stejně tak jako madlo ruční brzdy) jsou potom čalouněné červenou alcantarou.

Hlavní změny jsou ale ukryté pod kapotou vozu. Srdcem nového GT2 RS je plochý šestiválec s objemem 3,6 litru, vybavený unikátním systémem Porsche s dvojicí turbodmychadel s proměnlivou geometrií. Celek doplňuje šestistupňová manuální převodovka. Tak silná jízdní dynamika vyžaduje účinnou brzdovou soustavu. Standardem jsou proto keramické brzdy PCCB. Vysoké hodnoty příčného zrychlení zajistí kromě jiného RS podvozek se specifickým nastavením pružin, adaptivních tlumičů PASM, stabilizátorů, ale také aktivních silentbloků motoru a stabilizačního systému PSM (Porsche Stability Management). Speciálně pro 911 GT2 RS jsou vyvinuté také pneumatiky s rozměrem 325/30 ZR 19.

Všechna tato vylepšení umožňují vozu dosáhnout mimořádných jízdních vlastností. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nové GT2 RS za 3,5 s, na 200 km/h jen za 9,8 s, a rychlost 300 km/h atakuje během 28,9 s. Maximální rychlost tohoto vozu o hmotnosti 1370 kg činí 330 km/h. Během testování na Nordschleife na německém okruhu Nürburgring se továrním jezdcům podařilo dosáhnout fantastického času sedm minut a 18 sekund, což jej řadí mezi absolutně nejrychlejší produkční vozy všech dob.

Model 911 GT2 RS bude vyroben v omezené edici 500 kusů. Cena vozu pro český trh je stanovena na 6 350 000 Kč včetně DPH.

zdroj a foto: auto.porsche.cz

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here