Pozvání na první veřejné odhalení nové generace Porsche 911 jsme si nemohli nechat ujít a vyrazili do německého Regensburgu do zdejšího showroomu Porsche. Očekávali jsme spíše komorní akci, ale ty davy lidí, které dorazily, se do celého dealerství včetně servisu ani nevešly. Nemohla chybět místní honorace, ale koho jsme v davu bezpečně poznali, byl sám mistr a řidičský Bůh Walter Röhrl.

Jak už to u takových prezentací bývá, původní čas odhalení byl značně posunut, než se podařilo všechny nasytit, napít a pomalu unudit vzájemnými zdvořilostními frázemi, aby hlavnímu hřebu programu věnovali dostatečnou pozornost. Samotnému odhalení pak předcházely projevy manažerů prodejního centra v Regensburgu, kteří se nestyděli veřejně se plácat po ramenou, jak se jim daří. Inu, odbyt SUV Macan a Cayenne musí jít opravdu dobře.

Pak už se ale na nic nečekalo a z nové 911 (992) sundali plachtu. Nikdo netleskal, protože všichni drželi v ruce mobilní telefony. Inu, nový model už stejně každý viděl na fotkách a asi nikdo revoluci nečekal. Právě to, že Porsche 911 vypadá „pořád stejně“, je jedním z důležitých aspektů tohoto ikonického sportovního auta. K novému modelu měl co říct i Walter Röhrl, který se jinak ke směřování značky, zejména k masivní elektromobilitě, staví dost rezervovaně. Dokonce některými svými výroky na adresů elektromobilů vstoupil u Porsche v nemilost.

Ještě že v Regensburgu měli k dispozici dvě nové 911 a mohli jsme si ji prohlédnout detailně. V přímém porovnání s předchůdcem překvapivě nepůsobí o tolik větší, ačkoli narostla ve všech směrech. Vpředu je o 45 mm širší, vzadu o 44 mm a nyní má i standardní Carrera vzadu stejnou šířku jako čtyřkolka.

Plochý šestiválec s přeplňováním prošel spíše evolucí než revolucí. Porsche prozatím představilo pouze verze Carrera S a 4S, v těch má třílitrový šestiválec výkon 450 koní a točivý moment 530 Nm. Z klidu na 100 km/h akceleruje Carrera S za 3,7 sekundy, čtyřkolka je ještě o desetinku rychlejší. S paketem Sport Chrono ale lze čas akcelerace srazit ještě o další dvě desetinky u obou verzí.

Uvnitř si na první pohled všimnete přepracovaného digitálního přístrojového panelu, který přechází do velkému multifunkčního displeje infotainmentu. Ačkoli se design stále inspiruje v původním Porsche 911 z 60. let, moderní trendy se mu už nevyhýbají. Otázka je, jak to bude s použitelností, ale věříme, že ergonomii bude mít Porsche zase dobře zmáknutou. Vše působí kvalitně a bytelně, až na jeden podivný laciný detail. Porsche si neodpustilo speciální ovladač jízdních režimů na volantu, který na dotyk působí neuvěřitelně lacině, jak z nějaké levné čínské hračky. Navíc je takový divně vachrlatý a vrže. Taková „opičárna“ podle nás nemá v Porsche co dělat. Otázkou vkusku je i volič dvouspojkové převodovky, ale ten aspoň působí kvalitně.

Porsche stanovilo už i ceny na českém trhu. Nová 911 Carrera S stojí od 3 239 000 Kč, Carrera 4S přijdje na 3 451 000 Kč. Kabriolet S začíná s cenou u 3 625 000 Kč a 4S Cabrio startuje na 3 837 000 Kč. Později dorazí i standardní Carrera se slabším motorem a nabízet se má i klasická manuální převodovka. Ano, novou 911 prozatím koupíte jen s automatem.

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here