foto: auto.porsche.cz

Nové Porsche 911 GT2 RS Clubsport oslavilo světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles. Závodní verze sériově vyráběného silničního sportovního vozu 911 GT2 RS ohromí svým vzhledem a nabídne nejvyšší výkon 515 kW (700 k). Výroba je omezena na 200 vozů. Jejich majitelé se s nimi budou moci účastnit klubových sportovních akcí a vybraných podniků motoristického sportu. „Naši zákazníci budou moci usedat za volant vozu GT2 RS Clubsport nejen při jízdách pro veřejnost na závodních okruzích, ale v nadcházejících letech také v rámci mezinárodních závodů. Za tím účelem vedeme v současnosti velmi produktivní jednání s organizátorem závodů SRO,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT.

Stejně jako u typu 935, představeného před devíti týdny, vychází technika závodního vozu z Weissachu z vysokovýkonného sportovního vozu 911 GT2 RS. Oba závodní vozy sdílejí se silničním modelem velmi moderní šestiválcový „boxer“ se zdvihovým objemem 3,8 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Hnací síla vzadu uloženého motoru je přenášena na zadní kola s šířkou 310 mm prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Porsche (PDK) s tuhým uložením. Stejně jako u všech ostatních závodních verzí modelu 911 ovládá řidič řazení páčkami, umístěnými ve snadném dosahu na volantu. Uložení motoru za zadní nápravou zaručuje vynikající trakci a brzdné výkony. Na přední nápravě zajišťují vynikající hodnoty zpomalení závodní šestipístkové jednodílné třmeny z hliníku v kombinaci s ocelovými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 390 milimetrů. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové třmeny a kotouče s průměrem 380 milimetrů.

Stejně jako 911 GT2 RS s homologací pro silniční provoz disponuje i verze Clubsport s hmotností pouhých 1390 kilogramů stabilizačním systémem Porsche Stability Management (PSM) včetně protiprokluzového systému a protiblokovacího systému (ABS). Asistenční systémy lze individuálně nastavit nebo zcela deaktivovat pomocí spínače provozních charakteristik na středové konzole v závislosti na jízdní situaci.

Volant z uhlíkového kompozitu a za ním uložený barevný displej modelu 911 GT2 RS Clubsport pochází z typu 911 GT3 R modelového roku 2019. Robustní ochranný rám pro případ převrácení poskytuje ve spojení se závodním skořepinovým sedadlem a šestibodovými bezpečnostními pásy maximální bezpečnost. Optimální chlazení interiéru má na starosti klimatizace.

Nové Porsche 911 GT2 RS Clubsport lze již objednávat za cenu 405 000 EUR plus DPH. Zákazníci obdrží svá vozidla od května 2019 v rámci exkluzivní předávací akce.

Technické údaje modelu Porsche 911 GT2 RS Clubsport (typ 991 II)

Koncept:

Jednomístný závodní automobil bez homologace pro silniční provoz, s technikou odvozenou ze sériové výroby
Výchozí model: Porsche 911 GT2 RS (991 II)

Hmotnosti a rozměry:

Hmotnost: cca 1390 kg
Vnější délka: 4743 mm
Vnější šířka: 1978 mm
Vnější výška: 1359 mm
Rozvor náprav: 2457 mm

Motor:

Kapalinou chlazený hliníkový šestiválcový motor „boxer“, přeplňovaný dvěma výfukovými turbodmychadly, uložený vzadu v nepoddajných ložiscích; zdvihový objem 3800 cm3; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm; nejvyšší výkon cca 515 kW (700 k)
4 ventily na válec, systém Vario-Cam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů
Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9)
Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB
Výfuková soustava se zadním tlumičem výfuku, dvojitá koncovka výfuku uprostřed

Převodové ústrojí:

7stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a krátkými dobami řazení
Dvouhmotový setrvačník
Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje
Optimalizovaná uzávěrka diferenciálu pro motoristický sport

Karoserie:

Skelet karoserie s lehkou konstrukcí z hliníkových a ocelových dílů
Zadní spoiler z uhlíkového kompozitu pro motoristický sport
Větší otvory pro přívod vzduchu s integrovanými předními světlomety LED ve 4bodovém designu
Střecha z uhlíkového kompozitu včetně odnímatelného střešního panelu s otvorem pro vyproštění jezdce v souladu s článkem 275a předpisů FIA
Přední víko lehké konstrukce z uhlíkového kompozitu s rychloupínacími prvky
Odnímatelné zadní víko z uhlíkového kompozitu s rychloupínacími prvky
Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s plnicím hrdlem v přední kapotě
Bezpečnostní prostorový rám přivařený ke karoserii
Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem opěr těla v souladu s předpisem FIA 8862/2009
6bodový bezpečnostní pás
Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami
Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou

Přední náprava:

Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol, kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami, vyztužené spojovací tyče; řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem; specifický příčný zkrutný stabilizátor

Zadní náprava:

Víceprvková náprava; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol; kovaná příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami; vyztužené spojovací tyče; specifický příčný zkrutný stabilizátor

Brzdová soustava:

Dva oddělené brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu.

Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 390 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 380 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

Elektrická a elektronická výbava:

Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat, hodinami Sport Chrono a ukazatelem plnicího tlaku v historickém designu
Odnímatelný závodní volant Porsche s páčkami pro řazení
Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)
Středová konzola se spínačem provozních charakteristik systémů ABS, ESC, TC a spínačem přednastavených hodnot obvodu pneumatik
Aplikace Porsche Track Precision Race App
Integrovaný spínač pro měření času na kolo
Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložen v prostoru pro nohy na straně spolujezdce
Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)
Klimatizace

Kola/pneumatiky:

Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
10,5J x 18 ET 28 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 27/65-R18

Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
12,5J x 18 ET 46 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 31/71-R18

Cena vozidla:

405 000 EUR plus DPH. Předávání vozidel od května 2019

zdroj a foto: auto.porsche.cz

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here