Porsche poprvé dalo dohromady všechny své okruhové „speciály“ volně dostupné pro širší veřejnost. No, volně… GT2 RS je už vyprodaná a k unikátní 935 se běžný smrtelník asi jen tak nedostane. Ale pořád je tu Cayman GT4. Porsche své okruhové hračky označuje přídomkem Clubsport a ať už se jedná o 911 GT2 RS nebo Cayman GT4, vždy se jedná o vůz upravený výhradně na okruhy. Na silnici nesmí. Všechny okruhové speciály z dílny Porsche si můžete prohlédnout dole v přiložené fotogalerii.

Specialita ve formě Porsche 935 se představila už v loňském roce na festivalu v americké Laguně Seca a technicky jde o překapotovanou 911 GT2 RS. Auto má stejný přeplňovaný šestiválec s výkonem 700 koní. Vyrobeno bude jen 77 kusů okruhového speciálu, který má připomínat legendární Porsche 935/78.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport je už záležitost poněkud civilnější, ale pořád je to okruhové nářadí, které do provozu nesmí. Jeho šestiválec 3,8 l se dvěma turby generuje výkon 700 koní a Porsche vyrobí jen 200 kusů. Poprvé je značka nasadila do akce ve Spa-Francorchamps před závodem na 24 h v rámci značkového poháru pro klienty a pozvané jezdce na dva třicetiminutové závody.

Porsche Cayman GT4 Clubsport je v nabídce německé značky záležitost asi nejdostupnější, pokud to myslíte s okruhovým ježděním vážně. Pohání ho atmosférický šestiválec 3,8 l o výkonu 425 koní. Celý vůz ukáže na váze 1320 kg a ceny začínají u 134 000 eur (3,47 milionu Kč) za nesoutěžní verzi pro víkendové jezdce, pro závody připravená „plnotučná“ verze přijde na 157 000 eur (4 miliony Kč) bez daně.

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here