• Taycan akceleruje na 100 km/h za 3,5 sekundy

  • Dvoustovkou jede za necelých 10 sekund

  • Základní verze má stát v přepočtu asi 2,5 milionu

Premiéra prvního plně elektrického Porsche se blíží. Poprvé se také ven dostaly informace ohledně složení modelové řady. Na rozdíl od vozů s konvenčním pohonem, které se liší hlavně podle velikosti a ladění motoru, se budou produkční verze elektromobilu Taycan lišit vlastně jen kapacitou akumulátoru, zda budou elektromotory pohánět všechna kola nebo jen jednu nápravu a pak špičkovým výkonem elektromotorů.

Podle informací britského webu carmagazine.co.uk se bude Porsche Taycan prodávat v pěti verzích. Ta základní (zřejmě označená Carrera) nabídne akumulátor o kapacitě 80 kWh (to by mohlo stačit na dojezd 400 km), pohon zadních kol a výkon elektromotorů 326 koní. Na vrcholu pak bude verze Taycan Turbo S (ano, opravdu bude mít označení Turbo) s výkonem 734 koní a pohonem všech kol.

Elektrické Porsche Taycan najezdilo 16 milionů testovacích kilometrů

Silnější verze budou mít také akumulátor o kapacitě 96 kWh. Ten by mohl stačit na dojezd až 500 km. Uprostřed by se měla objevit verze Taycan Carrera 4S o výkonech 435 anebo 500 koní. Ještě se očekává jedno provedení s výkonem kolem 600 až 650 koní. Kromě toho základního by se měly všechny Taycany prodávat ve čtyřkolce, respektive s elektromotory na obou nápravách. Spekuluje se také o dalších verzích, například sportovní GTS s pohonem zadních kol.

Zajímavostí je, že Taycan má dostat dvoustupňovou převodovku. Ať už je účel jakýkoli, tak se předpokládá, že je to kvůli snížení tepelné zátěže akumulátorů na dálnici. Taycan má být první elektromobil, který zvládne dlouhodobě upalovat dálničním tempem. Jeho nejvyšší rychlost ostatně nemá být nijak omezena a má překračovat 260 km/h. Elektromotory se točí rychlostí až 16 000 otáček za minutu. Dynamický potenciál čtyřdveřového elektrického sedanu naznačuje skutečnost, že má Nordschleife objet za méně než osm minut.

Samozřejmostí bude bohatě vybavený interiér a nebude chybět třeba adaptivní vzduchový podvozek. Rozvržení interiéru sice naznačí, že sedíte v elektrickém autě, ale Porsche nebude nijak vybočovat ze zavedených zvyklostí a Taycan se má hodně přibližovat například nové 911. Jeho premiéra je naplánovaná na autosalon ve Frankfurtu na konec září, ale podle všeho se první fotky a oficiální informace dostanou na veřejnost na konci srpna.

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here