• Porsche intenzivně testuje Taycan kombi na Nürburgringu
  • Podle špionů zajíždí auto časy pod osm minut
  • Letos dorazí do prodeje sedan, kombi příští rok
  • Na rozdíl od Tesly bude Porsche prodávat skutečná auta, ne jen příslib

Není žádným tajemstvím, že Porsche ještě letos představí produkční verzi svého prvního plně elektrického sériového auta. Dostalo jméno Taycan a bude to sedan, který zcela neskrývavě míří proti Tesle Model S a podobným chystaným modelům premiové konkurence.

Nürburgring pod osm minut?

Nyní se ale po severní smyčce Nürburgringu prohání další prototyp a ten má karoserii kombi. K dispozici máme jeho exkluzivní špionážní snímky. Podle špionážních fotografů a lidí na místě se zdá, že prototyp je schopen spolehlivě objíždět legendární Nordschleife za méně než osm minut. Pokud Porsche dodrží tradici Panamery, tak se elektrický Taycan „v kombíku“ bude jmenovat Sport Turismo, ale na oficiální pojmenování modelu si musíme ještě počkat. Kombi se bude inspirovat v konceptu Porsche Mission E Cross Turismo.

„Vše jde podle plánu,“ láká Porsche klienty na elektromobil Taycan

Co zatím víme? Porsche slibuje několik různých verzí Taycanu, které se budou lišit podle výkonu elektromotorů a velikosti akumulátoru. Samozřejmě najdeme rozdíly i ve výbavě a designu, ale nás zajímá hlavně technika.

Podle neoficiálních informací má mít Taycan výkony od 400 do 680 koní a akumulátor má mít kapacitu od zhruba 60 až po přibližně 100 kWh. To by znamenalo dojezd více než 500 km. Porsche naznačilo, že cílovou hodnotou je dojezd až 600 km na jedno nabití. Porsche také slibuje, že výkony budou díky pokročilému chlazení dostupné kdykoli a na rozdíl od Tesly se po dvou prudkých akceleracích auto nepřepne do úsporného módu kvůli přehřátí baterií.

„Sportovní režim“ autonomní jízdy

Dalším lákadlem modelu Porsche Taycan má být pokročilý systém částečně autonomní jízdy a například v kolonách a na dálnici má údajně Taycan jezdit zcela sám. V rámci koncernu VW už má podobný systém Audi, ale to zatím dovolí řidiči nedávat pozor a sundat ruce z volantu jen v nízké rychlosti v koloně do zhruba 60 km/h.

Tak už i Porsche má svou X6… Je tu Cayenne Coupé

Ohledně autonomního řízení Porsche ještě jedna zajímavost: Porsche zjitilo, že pro posádku je nepříjemné, když „robot“ příliš prudce brzdí a „řeže“ zatáčky. Takže i když má mít samořízení v Porsche jakýsi sportovní režim (neptejte se nás, jaký má smysl), bude v zatáčkách omezen na přetížení maximálně 0,6 g, aby cestující neděsil.

Ohledně ceny elektrického Porsche Taycan ještě nic konkrétního nevíme, ale podle konkurenčních modelů a zvyklostí Porsche se dá očekávat cenové rozpětí 80 až 160 000 eur dle verze, pohonu a výbavy. Vrcholem má být Taycan Turbo, který ale samozřejmě žádné turbo mít nebude.

Zdroj: SB-Medien

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here