• Nová generace 911 se dočká několika speciálních verzí
  • Běžné modely a verze GT doplní ještě „lifestylová“ řada
  • Hybrid bude, ale to už nějak přežijeme

Ohledně budoucnosti modelu 911 panovalo (nebo možná ještě panuje) dost nejasností. Porsche totiž nedávno oznámilo hromadný přechod k elektrifikaci, přinalo, že se chystá hybridní 911 a ohledně modelů řady GT mělo docházet ke škrtům. Teď ale šéf Porsche Oliver Blume spekulace a vášně trochu zmírnil a pokud máme věřit jeho prohlášením, zas tak hrozné to zejména s modelovou řadou 911 nebude.

Blume se rozpovídal v rozhovoru pro britský magazín Evo a ujišťoval, že Porsche 911 si stále ponechá klasický spalovací motor. Korporátní emise totiž pomůže snížit řada hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů mimo řadu 911. Jde zejména o modely Macan, Panamera, Cayenne a hlavně pak chystaný plně elektrický Taycan.

Že bude nová generace 911 také jako hybrid už víme, ale má jít o samostanou verzi, která se bude prodávat vedle klasické Carrery, Carrery S a GTS. A všechny 911 si ponechají spalovací motor jako hlavní zdroj pohonu, takže tady se snad nějaká katastrofa konat nebude. Později se generace 992 dočká také standardního provedení Carrera (prozatím se prodává jen Carrera S) a přijde i manuální převodovka.

Je Porsche 911 nejlepší auto na zimu? Rozhodně!

Oliver Blume připustil, že speciální edice generací 997 a 991 byly velmi úspěšné a není důvod v této tradici nepokračovat, což je rozhodně skvělá zpráva. Můžeme se tak těšit na několik limitovaných edicí, speciálních verzí a podobně. I když se jedná o okrajovou (a drahou) záležitost, tak například verze Carrera T, GT3 Touring a jiné se dočkají pokračování. Navíc se stále čeká na speciální provedení Speedster, které ma vycházet z dříve představených konceptů.

Vedle běžných verzí a provedení GT (GT2 a GT3) se má v nabídce usadit ještě jedna řada, o které šéf Porsche mluví jako o „lifestylové“. Zatím vůbec nevíme, co si pod tím máme představit. Asi se nechystá terénní crossover založený na 911, i když na druhou stranu vzpomínka na dakarský speciál 959 v barvách Rothmans by nemusela působit zcela nepatřičně.

Každopádně to vypadá, že zajímavých a exkluzivních verzí Porsche 911 bude dost. Elektromobilitu tak Porsche zřejmě přenechá jiných modelům a i ten hybrid u 911 nějak přetrpíme, když bude v nabídce několik speciálních verzí, odlehčených okruhových hraček a dalších lahůdek.

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here