foto: auto.porsche.cz

Jak pochopit dvojsmyslnost v nadpisu? Asi tak, že Porsche plánuje plánuje návrat do soutěžního sportu, oddělení motoristického sportu ve Weissachu vyvíjí Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport podle pravidel třídy FIA R-GT, takže pokud sedíváme na auto na fotkách, tak si můžeme říct, že s ním se asi nesvezeme, ale že vznikne velmi podobné auto sériové výrobě blízké soutěžní vozidlo podle pravidel třídy R-GT.

Tak tedy… Oddělení motoristického sportu ve Weissachu proto vyvíjí Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport podle pravidel třídy FIA R-GT, přičemž nový soutěžní vůz by mohl být nasazován v soutěžích od sezony 2020. Pro tento krok byly rozhodující pozitivní reakce na představení koncepčního vozu Cayman GT4 Rallye v rámci ADAC Rallye Deutschland 2018.

Romain Dumas (Francie) se za volantem pozoruhodné koncepční studie ujal v loňské Rallye Německo role předjezdce. Koncepční studie soutěžního vozu absolvovala svou první předváděcí jízdu na sněhu a ledu na zimní akci Porsche, která se konala před podnikem GP Ice Race v Zell am See (Rakousko, 19./20. ledna). Koncepční vůz řídil místní úspěšný jezdec Richard Lietz, který je aktuálně třetí v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship, kategorie GTE-Pro).

Budoucí soutěžní vůz nebude na rozdíl od koncepční studie vycházet ze závodního vozu Cayman GT4 Clubsport, vyráběného do roku 2018, nýbrž z nové verze 718 Cayman GT4 Clubsport, představené začátkem ledna 2019.

Nový závodní vůz pro zákaznický sport je určen pro mistrovství kategorie GT4 na celém světě, pro klubové sportovní podniky i jízdy na závodních okruzích pro veřejnost. Jeho šestiválcový „boxer“ poskytuje ze zdvihového objemu 3,8 litru nejvyšší výkon 313 kW (425 k). Vývoj se zaměřil především na oblasti výkonových parametrů, ovladatelnosti a trvalé udržitelnosti. Při výrobě některých komponentů karoserie závodního vozu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se poprvé používají kompozitové materiály vyztužené biovlákny.

Účast koncepčního vozu Porsche Cayman GT4 Rallye v Rallye Německo 2018 vyvolala velmi pozitivní reakce. Odezva fanoušků rallye, ale i týmů, jezdců a organizátorů, byla rozhodujícím faktorem pro zahájení nového vývojového programu. Velkou výhodou jsou relativně nízké náklady na provoz nového vozidla podle pravidel třídy R-GT díky technice vycházející ze sériové výroby.

zdroj a foto: auto.porsche.cz

Porška
Porška

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here