foto: auto.porsche.cz

Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce a prodejce vozů Porsche v České republice, představuje nové Porsche 918 Spyder, které kombinuje závodní technologie s maximálním výkonem a minimální spotřebou. Jde o souběžné vylepšení účinnosti, a to tak, aniž by jedno bylo na úkor druhého. Výjimečnost vozu spočívá v hybridním pohonu bez kompromisů a je vhodný jak pro jízdy plné adrenalinu, tak i na každodenní využití. 918 Spyder ukazuje potenciál hybridního pohonu ve světle, v jakém ho ještě nikdo neviděl. To je myšlenka, která učinila z Porsche 911 nejúspěšnější sportovní vůz na světě posledních 50 let.

Porsche 918 Spyder odhaluje své úzké vazby na motoristický sport mnoha různými způsoby. Byl navržen ve spolupráci inženýrů pracujících na závodních vozech a specialistů, kteří se zabývají vývojem silničních automobilů. Při vývoji modelu 918 Spyder bylo využito velké množství poznatků získaných při práci na závodních vozech Porsche pro vytrvalostní závod Le Mans v roce 2014. Samonosná koncepce modelu 918 Spyder se samostatnou nosnou strukturou je základ – přesně v duchu tradice závodních modelů Porsche, je i 918 Spyder schopen provozu i bez vnějších dílů. Základ motoru V8 pochází ze závodního monopostu LMP2 RS Spyder. Nosné prvky, jako monokok a pomocné rámy, jsou vyrobeny z polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny. Porsche má mnoho let zkušeností s tímto vysokopevnostním a velmi lehkým materiálem a znovu dosáhlo špičkových výsledků při vývoji sériové podoby modelu 918 Spyder. Mnoho dílů pochází od dodavatelů, kteří mají zkušenosti s dodávkami komponentů pro závodní vozy.

Hybridní pohonná jednotka přináší výhody v jízdní dynamice
Klíčovým poselstvím 918 Spyder je to, že hybridní pohon od Porsche je výhodou i pro nekompromisní jízdní dynamiku. Řidiči ji mohou zakusit díky unikátnímu řešení pohonu všech kol, který kombinuje spalovací motor a elektromotor na zadní nápravě a druhý elektromotor na přední nápravě. Tato koncepce je založena na poznatcích získaných během závodů s úspěšným modelem 911 GT3 R Hybrid. Vzhledem k další, nezávisle ovládané jednotce vpředu, mohly být implementovány nové jízdní strategie pro manévry v extrémně vysokých, avšak stále bezpečných rychlostech. Zejména pak při zatáčení. Navíc, pokročilá strategie „boost“ řídí tok elektrické energie tak inteligentně, že pro sprint s maximálním zrychlením stačí pouze naplno sešlápnout plynový pedál. Stručně řečeno, 918 Spyder umožní i řidičům bez zkušeností s motosportem zažít maximální potenciál dynamiky v podélném i příčném směru.

Porsche 918 Spyder má také potenciál prolomit mnoho rekordů. Současný čas na Severní smyčce Nürburgringu je 7:14. Byl zajet před zraky novinářů z celého světa při testovacích jízdách v září v roce 2012 – více než rok před spuštěním výroby. Prototyp Porsche 918 Spyder byl přibližně o dvacet sekund rychlejší než Carrera GT. A další testy na Severní smyčce budou následovat. Ještě důležitější faktor je ten, že 918 Spyder zastínil své předchůdce a soupeře také v oblasti hospodárnosti. Jakožto vozidlo s plug-in hybridním ústrojím umí 918 Spyder systematicky kombinovat dynamický potenciál závodního stroje s výkonem 880 koní a nízkou spotřebu paliva, která je s hodnotou okolo tří litrů na 100 km lepší než u většiny moderních městských vozů.

Karbonový monokok zaručuje nízkou hmotnost s nízko položeným těžištěm
K dosažení špičkových výkonů využívá Porsche 918 Spyder nejmodernější technologie převzaté přímo z motorsportu. Kompletní nosná konstrukce je pro extrémní torzní tuhost vyrobena z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Dodatečné deformační zóny v přední a zadní části vozu absorbují a snižují energii v případě nárazu. Pohotovostní hmotnost 1640 kg (paket Weissach) je na hybridní vůz takovýchto dynamických schopností vynikající hodnota, jež značně přispívá k celkovému charakteru. Komponenty pohonné jednotky a všechny díly vážící přes 50 kg jsou uvnitř vozu umístěny co nejblíže středu a podlaze. Výsledkem je rozložení hmotnosti, kdy 57 % jde na zadní nápravu a 43 % na přední. V kombinaci s těžištěm přibližně v úrovni nábojů kol jde o ideální rozložení pro jízdní dynamiku. Umístění akumulátoru, který se nachází ve středu vozu, nízko a přímo za řidičem, napomáhá nejen centralizovat hmotnosti a snižovat těžiště, ale také poskytuje nejlepší teplotní podmínky pro optimální kapacitu.

Podvozek se závodními geny a natáčení zadní nápravy
Víceprvkové zavěšení Porsche 918 Spyder je navrženo v duchu řešení používaných v motosportu. Je doplněno dalšími systémy v podobě například adaptivních tlumičů PASM a natáčení zadní nápravy. V podstatě jde o zabudovaný elektromechanický systém na každém ze zadních kol. Systém je citlivý na rychlost a umí kola natočit až o tři stupně. Zadní náprava tak může být natočena ve stejném směru jako ta přední, nebo ve směru opačném. V nízkých rychlostech systém natáčí zadní kola v opačném směru k předním. Zatáčení je tak přímější, rychlejší a preciznější a zmenšuje se poloměr otáčení. Ve vyšších rychlostech systém natáčí kola ve stejném směru jako ta přední. Tím se výrazně zvyšuje stabilita zadní části, například při změně jízdních pruhů. Výsledkem je velmi bezpečné a stabilní chování.

Aktivní aerodynamika Porsche Active Aerodynamics (PAA) pro různé jízdní režimy
Systém nastavitelných aerodynamických prvků Porsche Active Aerodynamics (PAA) zaručuje jedinečnou a variabilní aerodynamiku. Jeho dispozice se automaticky mění ve třech režimech od optimální efektivnosti po maximální přítlak a je nastavena podle provozních režimů hybridního systému. V režimu „Race“ je zadní výsuvné křídlo nastavené v ostrém úhlu, aby generovalo velký přítlak na zadní nápravu. Současně se spoiler umístěný mezi vzpěrami výsuvného křídla v blízkosti odtrhové hrany prodlužuje. Kromě toho se v podlaze v přední části vozu otevírají dvě nastavitelné vzduchové klapky, které usměrňují část vzduchu do kanálů difuzoru v podvozku. Tím se zvyšuje přítlak na přední nápravě.

V režimu „Sport“ aerodynamický kontrolní systém zmenšuje náporový úhel zadního křídla, což umožňuje vyšší maximální rychlost. Zadní spoiler zůstává vysunutý. Aerodynamické klapky v podvozku se uzavřou, což také snižuje aerodynamický odpor a zvyšuje maximální dosažitelnou rychlost. V režimu „E“ je vůz nastaven pro co nejmenší aerodynamický odpor. Zadní křídlo a spoiler jsou zataženy, klapky uzavřeny.

Nastavitelné přívody vzduchu pod hlavními světlomety završují adaptivní aerodynamický systém. Pokud vůz stojí, nebo je v režimech „Race“ a „Sport“, jsou otevřeny na maximum pro přívod chladicího vzduchu. V režimech „E“ a „Hybrid“ se pro co nejmenší možný odpor vzduchu okamžitě uzavírají ihned po rozjezdu. Zůstávají uzavřené až do rychlostí okolo 130 km/h nebo do chvíle, kdy jsou vysoké nároky na chlazení.

Od komfortního k závodnímu: pět režimů pro tři motory
Jádro činnosti hnacího ústrojí Porsche 918 Spyder spočívá v rozdělení hnací síly mezi tři pohonné jednotky. Jejich spolupráci reguluje inteligentní řídicí systém. Pro maximalizaci účinnosti v různých provozních situacích vývojáři z Porsche připravili pět jízdních režimů, které lze aktivovat pomocí ovladače na volantu – jako u závodních vozů. Na základě tohoto přednastavení aplikuje 918 Spyder nejvhodnější provozní a výkonnostní strategii bez zásahu řidiče. Ten se tak může plně soustředit na silnici před ním.

Tichý a elegantní: „E-Power“
Je-li vůz nastartovaný a akumulátor dostatečně nabitý, je režim „E-Power“ základním nastavením. Za ideálních podmínek dokáže 918 Spyder ujet až 30 km čistě na elektřinu. Dokonce v čistě elektrickém módu zrychluje 918 Spyder z 0 na 100 km/h za méně než sedm sekund a dosáhne rychlosti až 150 km/h. V tomto režimu se spalovací motor používá jen v případě, že je to skutečně potřeba. Pokud nabití akumulátoru klesne pod stanovené minimum, vůz automaticky přepne do hybridního režimu.

Hospodárný a komfortní: „Hybrid“
V režimu „Hybrid“ pracují elektromotory a spalovací motor střídavě se zaměřením na maximální účinnost a co nejnižší spotřebu paliva. Použití jednotlivých komponent pohonu se mění v závislosti na aktuální jízdní situaci a požadovaném výkonu. Hybridní režim se obvykle používá pro ekonomicky orientovaný styl jízdy.

Sportovní a dynamický: „Sport Hybrid“
V situacích vyžadujících více dynamiky zvolí 918 Spyder režim „Sport Hybrid“. Spalovací motor je trvale v chodu a představuje hlavní hnací sílu. K tomu mu sekundují elektromotory formou přidání dodatečného výkonu, nebo tím, že umožní posunout otáčky motoru do rozsahu s vyšší účinností. Toto nastavení je zaměřené na výkony a sportovní styl řízení ve vysokých rychlostech.

Pro rychlá kola: „Race Hybrid“
„Race Hybrid“ je režim pro maximální výkon a obzvláště sportovní styl jízdy. Spalovací motor se používá zejména pod vysokým zatížením, a pakliže řidič nevyužívá jeho plný výkon, nabíjí akumulátory. A znovu platí, že elektromotory poskytují dodatečnou podporu ve formě zvýšení výkonu. Navíc, softwarový program převodovky PDK je nastaven pro ještě sportovnější řízení. Elektromotory jsou využívány až do maximálního výkonu, čímž zajišťují nejlepší možné jízdní výkony na okruhu. Stav akumulátorů není v tomto režimu udržován konstantně, spíše kolísá v celém rozsahu spektra. Na rozdíl od režimu „Sport Hybrid“ pracují elektromotory pro co největší zvýšení výkonu jen krátkou dobu. Navýšený výkon je vyvážen spalovacím motorem, který dobíjí akumulátory s větší intenzitou. Elektrická energie je tak k dispozici i na několik velmi rychlých kol.

Pro pole position: „Hot Lap“
Tlačítko „Hot Lap“ uprostřed ovladačů jízdních režimů na volantu uvolní poslední zásoby výkonu 918 Spyder a může být aktivováno pouze v režimu „Race Hybrid“. Podobně jako v kvalifikačním režimu ze sebe akumulátor vydává naprosté maximum na několik rychlých kol. Tento režim spotřebuje veškerou dostupnou energii v akumulátoru.

Hlavní pohonná jednotka: závodní osmiválcový motor
Hlavním zdrojem výkonu je 4,6litrový osmiválec, který produkuje 612 koní. Motor pochází přímo z úspěšného závodního monopostu RS Spyder, což vysvětluje, proč dokáže generovat až 9150 1/min. Stejně jako závodní motor Spyder RS, také motor 918 Spyder disponuje mazáním se suchou klikovou skříní a samostatným zásobníkem oleje. Pro úsporu hmotnosti byly některé komponenty jako olejová vana nebo vzduchový filtr integrovány do pomocného rámu a sání je vyrobené z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. Další opatření snižující hmotnost vyústila v použití například titanových ojnic, tenkostěnného a pomalým litím vytvářeného bloku motoru a jeho hlav. Za pozornost stojí také vysokopevnostní a odlehčené klikové hřídele se zalomením po 180 stupních a extrémně tenké výfukové potrubí ze slitiny hliníku, oceli a niklu. Pozoruhodným prvkem motoru V8 je absence jakéhokoliv externího řemenu. Proto je motor velmi kompaktní. Optimalizace výkonu a hmotnosti přinesla litrový výkon 132 koní na litr, což představuje nejvyšší litrový výkon atmosféricky plněného motoru Porsche. Je o poznání vyšší než u Porsche Carrera GT (106 k/l).

Unikátní dědictví závodního vozu: výfuky vyvedené nahoru
Nejde pouze o výkon motoru, ale také o zvuk, kterým 918 Spyder útočí na smysly řidičů. Za to vděčí především řešení výfukových svodů, které jsou situovány nad motorem. Žádný jiný produkční vůz toto řešení nepoužívá. Velká výhoda tohoto řešení spočívá v účinnějším odvodu tepla, protože horké plyny jsou vypouštěny nejkratší možnou cestou a zpětné tlaky výfukových plynů zůstávají na nízké úrovni. Toto řešení vyžaduje nové řešení termodynamického usměrňování vzduchu. U motoru HSI se horká strana válce nachází uvnitř řad válců, studená strana je vně. Samotný motorový prostor je díky tomuto řešení méně horký, což je přínosem pro lithium-iontový akumulátor, který nejlépe funguje při teplotě v rozmezí 20 až 40 stupňů Celsia. Je proto potřeba méně energie pro jeho aktivní chlazení.

Paralelní pohonná jednotka: hybridní modul
Model 918 Spyder má paralelní hybridní hnací ústrojí, v němž je motor V8 spojený s hybridním modulem. Stejně jako ostatní současné hybridní modely Porsche. Hybridní modul je tvořen elektromotorem o výkonu 115 kW a odpojovací spojkou, která umožňuje spojit nebo naopak rozpojit spalovací a elektrický motor. Díky paralelní konfiguraci může být 918 Spyder poháněn buď pouze spalovacím motorem či elektromotorem, nebo také oběma pohonnými jednotkami zároveň. Jak je u supersportovních vozů Porsche zvykem, zdroj pohonu je uložen před zadní nápravu a nemá žádné přímé mechanické spojení s přední nápravou.

Vzhůru nohama pro co nejnižší těžiště: dvouspojková převodovka PDK
Sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK přenáší výkon na zadní nápravu. Vysokovýkonná převodovka je sportovnější verzí úspěšné převodovky PDK, v typu 918 Spyder prošla kompletní přestavbou a dále byla optimalizována pro vysoké výkony. Pro zajištění nízkého umístění, které zlepšuje těžiště celého vozu, byla převodová skříň namontována oproti ostatním vozům Porsche vzhůru nohama otočením o 180 stupňů kolem své podélné osy. Pokud na zadní nápravě není zapotřebí žádný výkon, dojde k rozpojení spojek převodovky PDK i spojky mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Tím je k dispozici pro hybridní modely Porsche typická jízda setrvačností s vypnutým motorem V8.

Nezávislý pohon všech kol: přední náprava s elektromotorem
Na přední nápravě je umístěn další elektromotor s výkonem přibližně 95 kW. Jednotka vpředu pohání kola stálým převodem. Ve vysokých rychlostech dochází k jejímu odpojení. Točivý moment je na každé nápravě ovládán nezávisle, což přispívá k velmi citlivě reagujícímu pohonu všech kol, jenž nabízí velký potenciál v oblastech trakce a jízdní dynamiky.

Lithium-iontový akumulátor s externím dobíjením plug-in
Elektrická energie pro elektromotory je uložena v kapalinou chlazeném lithium-iontovém akumulátoru, který se skládá z 312 samostatných článků s energetickým obsahem přibližně sedmi kilowatthodin. Akumulátor 918 Spyder je navržen s ohledem na výkony, a to jak v oblasti dobíjení, tak poskytování výkonu, takže dokáže uspokojit nároky vyžadované elektromotorem. Kapacita a životnost lithium-iontových akumulátorů závisí na několika faktorech, včetně teplotních podmínek. Proto je akumulátor 918 Spyder chlazen kapalinovým chladicím okruhem. Poskytovaná záruka na akumulátor je sedm let.

Pro co nejlepší dobíjení vyvinulo Porsche zcela nový dobíjecí systém plug-in a zlepšilo rekuperační potenciál. Tento nabíjecí port, který se nachází na B-sloupku na straně spolujezdce, umožňuje uživateli externí dobíjení pomocí klasické elektrické zásuvky. Nabíjecí port je uzpůsoben zemi, ve které byl vůz zakoupen. Integrovaná nabíječka je umístěna poblíž akumulátoru. Převádí střídavý proud klasické zásuvky na stejnosměrný s maximálním příkonem 3,6 kW. Trakční akumulátor lze pomocí dodávané nabíječky Porsche Universal Charger (AC) nabít ze standardní německé 230V zásuvky s jističem 10 A během čtyř hodin. Doma nebo v garáži je možné v součinnosti s nabíječkou Porsche Universal Charger (AC) použít také speciální dobíjecí dok. Ten umožňuje rychlé a pohodlné nabíjení během dvou hodin, a to bez ohledu na regionální podmínky. Nabíjecí stanice Porsche Speed Charging Station (DC) je k dispozici jako výbava na přání. Dokáže plně nabít vysokonapěťový akumulátor Porsche 918 Spyder za pouhých 25 minut.

Průkopnický koncept ovládání: přehledné uspořádání kokpitu
Veškerá technologie budoucích supersportovních vozů Porsche je soustředěna na řidiče. Kokpit byl navržen podle tradičního receptu Porsche a je průkopnický ve své přehlednosti. Je rozdělen na dvě základní oblasti. V první jsou ovladače důležité pro řízení, seskupené okolo multifunkčního volantu a zobrazované na třech velkých kulatých přístrojích. Druhou oblast představuje blok zábavního a komunikačního systému umístěný na zvednuté středové konzole, což je záležitost poprvé představená u modelu Carrera GT. Ovládací funkce, například pro automatickou klimatizaci, nastavování zadního křídla, osvětlení a Porsche Comunication Management (PCM), včetně vysokovýkonné hudební aparatury Burmester, lze intuitivně ovládat pomocí nově řešených ovladačů s technologií black-panel.

Pro ještě vyšší výkony: balíček Weissach
Pro majitele 918 Spyder, kteří jsou zaměření na opravdu vysoké výkony, nabízí Porsche paket Weissach. Tyto upravené vozy lze na první pohled rozpoznat podle speciálních barev a designu, nesoucích odkaz slavných závodních vozů Porsche. Střecha, zadní křídla, zpětná zrcátka a rám čelního okna jsou vyrobeny z obnaženého karbonu. Části interiéru jsou namísto kůže potaženy alcantarou a viditelný karbon nahrazuje větší část hliníku. Ubyla také část zvukové izolace. Důraz na výkony není jen vizuální: velmi lehká hořčíková kola snižují neodpruženou hmotnost. Celková hmotnost tak klesla o 35 kg. Nižší hmotnost řidič zúročí v ještě lepších dynamických schopnostech. Další odkaz na motorsport lze spatřit v šestibodových pásech pro oba pasažéry a v aerodynamických prvcích vyrobených z karbonu.

Redefinované Porsche: nový supersport pro nové desetiletí
918 Spyder pokračuje v dlouhé tradici supersportovních vozů Porsche a navazuje na bohatý rodokmen ultimativních supersportovních vozů své doby v čele s modely jako Carrera GTS, první Turbo, 959, 911 GT1 nebo Carrera GT. Porsche 918 Spyder přináší více než jakýkoliv z jeho předchůdců nové podněty pro vývoj technologií budoucnosti. Nabízí kompletní paletu komponent, které odrážejí DNA značky Porsche – koncentrovanou více než jindy.

Specifikace Porsche 918 Spyder

Karoserie:
Dvoumístný Spyder, monokok vyrobený z polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), dvoudílná střecha Targa, zabudovaný ochranný systém proti převrácení.

Pohonná jednotka:
Paralelně zapojený plně hybridní systém (full-hybrid), uprostřed uložený 4,6litrový V8 se suchou klikovou skříní, hybridní modul s elektromotorem a odpojovací spojkou, elektromotor s odpojovací spojkou na přední nápravě, funkce start/stop, elektrický systém rekuperace, čtyři chladicí okruhy pro motory, převodovku a akumulátor, aktivní řízení teploty.

Výkon motoru:
608 k (447 kW) při 8600 1/min (motor V8)
115 kW (hybridní modul na zadní nápravě)
95 kW (elektromotor na přední nápravě)
887 koní (kombinace)

Točivý moment:
530 Nm při 6600 1/min (motor V8)
1275 Nm (V8 a hybridní modul, 7. rychlostní stupeň)
1086 Nm (V8 a hybridní modul, 3. rychlostní stupeň)
800 Nm (800 1/min až 5000 1/min)

Maximální otáčky: 9150 1/min

Litrový výkon: 132 k/litr

Přenos výkonu:
Spalovací motor s hybridním modulem a převodovkou v jednom bloku, sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, pohon zadních kol, elektromotor a převodovka vpředu pro pohon přední nápravy (odpojí se při překročení rychlosti 235 km/h), pět přednastavených jízdních režimů pro co nejoptimálnější spolupráci všech pohonných jednotek.

Převodové poměry PDK
1. stupeň 3,91
2. stupeň 2,29
3. stupeň 1,58
4. stupeň 1,19
5. stupeň 0,97
6. stupeň 0,83
7. stupeň 0,67
Zpětný chod 3,55
Celkový převod 3,09
Průměr spojek 220 mm/164 mm

Podvozek a nápravy:
Dvojitá příčná ramena vpředu, na přání elektropneumatický zvedací systém na přední nápravě, elektromechanický posilovač řízení; víceprvková zadní náprava s adaptivním elektromechanickým systémem pro nezávislé řízení, elektronicky ovládané dvoukomorové plynové tlumiče vpředu a vzadu se systémem Porsche Active Suspension Management (PASM).

Brzdová soustava:
Vysokovýkonná hybridní brzdová soustava s adaptivní rekuperací kinetické energie, vrtané keramické brzdy s vnitřním chlazením (PCCB), průměr 410 mm a tloušťka 36 mm vpředu, vzadu průměr 390 mm a tloušťka 32 mm.

Kola a pneumatiky:
Kola 918 Spyder (paket Weissach: 918 Spyder hořčíková)
vpředu 9,5 J x 20 s pneumatikami 265/35 ZR 20
vzadu 12,5 J x 21 s pneumatikami 325/30 ZR 21

Hmotnost: Pohotovostní, DIN 1640 kg
Rozměry: Délka 4643 mm
Šířka 1940 mm
Výška 1167 mm
Rozvor 2730 mm
Rozchod vpředu 1664 mm
Rozchod vzadu 1612 mm
Objem zavazadlového prostoru, CDA 110 litrů
Objem palivové nádrže 70 litrů

Akumulátor:
Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 6,8 kWh, největší výkon 220 kW, plug-in nabíječka

Výkony:
Nejvyšší rychlost > 340 km/h
Čistě na elektřinu 150 km/h
Zrychlení:
0 až 100 km/h 2,8 s
0 až 200 km/h 7,9 s
0 až 300 km/h 23 s

Spotřeba paliva (NEDC):
Kombinovaná 3,3 l/100 km
Emise CO2: Kombinované 79 g/km
Dojezd: Na elektřinu přibližně 30 km
Záruka: Na vůz (akumulátor) 4 roky (7 let)

zdroj a foto: auto.porsche.cz

Porška
Porška

122 KOMENTÁŘE

  1. I just want to say I am just new to weblog and certainly savored your web blog. Most likely I’m going to bookmark your blog . You really come with really good writings. Thanks for sharing your website page.

  2. I’m really impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one nowadays..

  3. I’ll immediately grasp your rss feed as I can not in finding your email subscription hyperlink or newsletter service. Do you have any? Kindly permit me know in order that I may subscribe. Thanks.

  4. Thank you, I have just been looking for information about this topic for a while and yours is the greatest I have came upon till now. But, what concerning the bottom line? Are you sure about the supply?

  5. What i don’t realize is in reality how you’re now not really much more neatly-preferred than you may be right now. You’re so intelligent. You already know therefore considerably on the subject of this matter, produced me individually believe it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t fascinated until it’s something to accomplish with Woman gaga! Your personal stuffs outstanding. At all times deal with it up!

  6. I’ve been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. Personally, if all site owners and bloggers made good content as you did, the net will be much more useful than ever before.

  7. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts. In any case I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

  8. Its excellent as your other articles : D, thankyou for putting up. „What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose.“ by Andre Agassi.

  9. Hello, Neat post. There is a problem with your site in internet explorer, would test this… IE nonetheless is the market chief and a large part of folks will leave out your fantastic writing due to this problem.

  10. hi!,I like your writing so a lot! percentage we keep in touch more about your post on AOL? I need a specialist in this space to solve my problem. May be that’s you! Having a look forward to look you.

  11. Hello, Neat post. There’s an issue along with your site in internet explorer, would test this… IE nonetheless is the market chief and a good part of other people will omit your excellent writing due to this problem.

  12. Excellent beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog website? The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

  13. This is really interesting, You’re a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I have shared your site in my social networks!

  14. I simply needed to thank you so much once again. I do not know the things that I could possibly have made to happen in the absence of these opinions discussed by you relating to such question. It had been a very distressing condition in my opinion, but spending time with this specialised tactic you processed that made me to leap over gladness. I’m just grateful for your information as well as hope that you are aware of an amazing job you’re accomplishing training others all through your web site. I’m certain you’ve never met any of us.

  15. Thanks so much for providing individuals with an extremely wonderful opportunity to check tips from this blog. It is usually so cool plus packed with a good time for me and my office colleagues to visit your blog particularly thrice a week to learn the newest tips you have. And lastly, I’m always pleased for the exceptional advice served by you. Some 3 areas in this posting are particularly the best I have had.

  16. I have recently started a web site, the information you provide on this web site has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work. „The inner fire is the most important thing mankind possesses.“ by Edith Sodergran.

  17. hello!,I really like your writing very a lot! share we communicate more approximately your article on AOL? I require a specialist on this area to resolve my problem. May be that’s you! Having a look forward to peer you.

  18. Whats Taking place i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely useful and it has helped me out loads. I’m hoping to contribute & help different users like its aided me. Great job.

  19. Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he actually bought me lunch as I found it for him smile Thus let me rephrase that: Thank you for lunch!

  20. Good – I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs as well as related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task.

  21. I together with my buddies appeared to be following the excellent guides located on the blog and so all of the sudden got a horrible suspicion I never thanked you for those tips. Those guys ended up thrilled to study all of them and already have actually been making the most of these things. Many thanks for being very helpful and for deciding on this kind of brilliant things millions of individuals are really eager to be informed on. Our own honest regret for not expressing appreciation to earlier.

  22. A lot of thanks for your own work on this web site. Kate enjoys going through investigation and it is simple to grasp why. I learn all regarding the powerful medium you make invaluable tips and tricks by means of this web blog and as well as encourage response from some others on the subject matter and our favorite girl is actually becoming educated so much. Take advantage of the remaining portion of the year. You’re the one performing a pretty cool job.

  23. I like what you guys are up also. Such intelligent work and reporting! Keep up the superb works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my site :).

  24. I am not sure where you are getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent info I was looking for this information for my mission.

  25. You really make it appear really easy together with your presentation but I to find this topic to be actually one thing which I feel I would by no means understand. It seems too complex and very extensive for me. I’m taking a look ahead to your next submit, I¡¦ll attempt to get the dangle of it!

  26. I like what you guys are up too. Such clever work and reporting! Carry on the superb works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my web site :).

  27. I do consider all the concepts you’ve presented in your post. They’re very convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are very quick for newbies. May you please prolong them a little from next time? Thanks for the post.

  28. Good site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I could be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day!

  29. Thanks for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do some research on this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such wonderful information being shared freely out there.

  30. I’ve been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. Personally, if all site owners and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before.

  31. Wow, superb blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is great, as well as the content!

  32. Good ¡V I should definitely pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

  33. I do consider all of the concepts you have introduced in your post. They are very convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are very brief for beginners. Could you please lengthen them a little from next time? Thank you for the post.

  34. I think this is among the most vital information for me. And i am glad reading your article. But should remark on few general things, The site style is wonderful, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

  35. Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do some research on this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such magnificent info being shared freely out there.

  36. I am not sure where you are getting your information, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for excellent info I was looking for this information for my mission.

  37. I cling on to listening to the news lecture about receiving free online grant applications so I have been looking around for the best site to get one. Could you advise me please, where could i find some?

  38. I have been surfing on-line more than three hours these days, but I by no means discovered any attention-grabbing article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made good content material as you probably did, the net will probably be a lot more useful than ever before. „When you are content to be simply yourself and don’t compare or compete, everybody will respect you.“ by Lao Tzu.

  39. I’m really impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one nowadays..

  40. Thanks a lot for giving everyone remarkably wonderful chance to read from this website. It is often very pleasant plus full of amusement for me and my office mates to visit your blog at the least thrice in one week to study the latest issues you have got. And definitely, we are usually satisfied with the wonderful tips you give. Some 2 tips in this article are undeniably the best we’ve ever had.

  41. I’ve been browsing on-line more than 3 hours as of late, but I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made good content as you did, the internet will probably be much more useful than ever before.

  42. Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article. I’ll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely return.

  43. Good website! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I could be notified when a new post has been made. I have subscribed to your RSS feed which must do the trick! Have a great day!

  44. I think this is one of the most important information for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on few general things, The website style is wonderful, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

  45. Thanks for every other informative site. Where else may I am getting that type of information written in such a perfect method? I have a undertaking that I am just now running on, and I’ve been at the glance out for such info.

  46. I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this website. I am hoping the same high-grade website post from you in the upcoming also. Actually your creative writing abilities has inspired me to get my own site now. Actually the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it.

  47. Hey, you used to write excellent, but the last few posts have been kinda boring¡K I miss your great writings. Past few posts are just a little bit out of track! come on!

  48. A person essentially help to make seriously posts I would state. That is the first time I frequented your web page and thus far? I surprised with the analysis you made to make this particular submit amazing. Fantastic process!

  49. Excellent read, I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. And he actually bought me lunch because I found it for him smile Thus let me rephrase that: Thanks for lunch! „Curiosity will conquer fear even more than bravery will.“ by James Stephens.

  50. I’ve recently started a blog, the info you offer on this website has helped me greatly. Thanks for all of your time & work. „The more sand that has escaped from the hourglass of our life, the clearer we should see through it.“ by Jean Paul.

  51. Generally I don’t learn article on blogs, however I wish to say that this write-up very forced me to check out and do it! Your writing taste has been amazed me. Thanks, very nice article.

  52. obviously like your web site however you need to test the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to inform the reality then again I will certainly come again again.

  53. I am just commenting to let you know of the extraordinary experience my wife’s child found reading your web page. She discovered plenty of pieces, including what it is like to have an excellent giving style to have other people clearly know chosen grueling things. You actually did more than readers‘ expectations. Thank you for churning out those insightful, healthy, explanatory and as well as fun tips about the topic to Mary.

  54. Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such great information being shared freely out there.

  55. I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an shakiness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

  56. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it is really informative. I’m gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

  57. I have been browsing on-line greater than 3 hours as of late, yet I never found any attention-grabbing article like yours. It¡¦s beautiful worth sufficient for me. Personally, if all website owners and bloggers made good content material as you did, the web might be a lot more helpful than ever before.

  58. I wish to show my thanks to this writer for bailing me out of this type of circumstance. As a result of browsing throughout the the web and finding principles which are not helpful, I figured my life was done. Existing minus the answers to the issues you have solved all through your good website is a crucial case, as well as ones that would have negatively damaged my entire career if I had not encountered your blog. Your actual expertise and kindness in controlling all areas was crucial. I am not sure what I would have done if I hadn’t come upon such a solution like this. I am able to now relish my future. Thanks for your time very much for the expert and amazing help. I won’t hesitate to recommend your web blog to any individual who will need tips about this area.

  59. Wow, incredible weblog structure! How long have you been running a blog for? you made running a blog look easy. The total glance of your website is wonderful, let alone the content material!

  60. Just wish to say your article is as astounding. The clarity in your post is simply spectacular and i could assume you are an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

  61. This is very interesting, You are a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I’ve shared your site in my social networks!

  62. Good site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I could be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS feed which must do the trick! Have a nice day!

  63. Hi there, I found your website via Google at the same time as searching for a similar topic, your web site came up, it appears to be like great. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

  64. Good ¡V I should definitely pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

  65. Thanks , I’ve recently been searching for info about this topic for a long time and yours is the best I have found out till now. However, what about the conclusion? Are you sure concerning the source?

  66. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve truly enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

  67. I want to show some appreciation to you just for bailing me out of this type of issue. After checking through the world wide web and seeing tricks which were not helpful, I was thinking my life was over. Living without the presence of solutions to the issues you have fixed through your main post is a crucial case, as well as the kind which may have in a wrong way affected my career if I hadn’t noticed your web blog. Your main expertise and kindness in handling all things was crucial. I don’t know what I would’ve done if I had not encountered such a thing like this. I can also now look ahead to my future. Thanks a lot very much for this high quality and results-oriented help. I won’t be reluctant to recommend the blog to any person who would need care about this issue.

  68. Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s really informative. I am gonna watch out for brussels. I will appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

  69. I beloved as much as you’ll obtain performed proper here. The comic strip is attractive, your authored subject matter stylish. however, you command get got an nervousness over that you want be handing over the following. in poor health indisputably come further previously again since exactly the same nearly a lot often inside case you defend this hike.

  70. Hello, Neat post. There’s a problem with your web site in web explorer, might test this¡K IE nonetheless is the marketplace leader and a large section of other folks will leave out your fantastic writing due to this problem.

  71. I really wanted to write a quick comment to be able to thank you for the nice tips you are giving out at this website. My incredibly long internet research has now been paid with good details to go over with my family members. I would tell you that many of us website visitors actually are undeniably blessed to live in a magnificent site with very many marvellous individuals with very helpful tips. I feel quite grateful to have used the site and look forward to so many more cool minutes reading here. Thank you again for everything.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here