Z oficiálních výsledků měření dojezdu na plné nabití akumulátorů nebude Porsche moc nadšené, aspoň tedy na severoamerickém trhu. Vládní organizace EPA totiž zařadila nový model Porsche Taycan Turbo do jedné z nejnižších kategorií dojezdu mezi nejbližšími konkurenty.

Podle EPA urazil na jedno nabití svého velkého 93kWh akumulátoru Taycan Turbo jen 201 mil, tedy 323 km. To je o dost méně než kolik Porsche uvádí na evropském trhu dle metodiky WLTP (až 450 km). Zásadní rozdíl bude v metodice, protože EPA provádí měření na válcové zkušebně přesně podle předem definovaného scénáře.

Porsche představuje další verzi Taycanu. 4S je pomalejší a levnější

Porsche sice hned přišlo s vlastními testy a také s jiným nezávislým testem v reálném provozu od kalifornské organizace AMCI a vše (samozřejmě) dopadlo výrazně lépe, jinak by se tím Porsche nechlubilo, jenže na americkém trhu se musí v propagačních materiálech uvádět číslo od EPA. A v tom má prostě Porsche smůlu.

Nezávislý test AMCI v reálném provozu ukázal na mnohem lepší čísla. V městském režimu ujel Taycan Turbo slušných 288 mil (464 km), v kombinaci městského a dálničního režimu pak stále akceptovatelných 275 mil (443 km). Oddělení Porsche pro komunikaci tak bude mít teď trochu náročnější práci. Ale i tak je Taycan na dlouho dopředu vyprodán, takže to potenciální zákazníky asi netrápí.

Porška
Porška