• Na americkém trhu se bude 911 prodávat také s manuálem

  • Bude ale akcelerovat hůře než verze s PDK

  • Základní cena je stajná jako za automat

  • Samosvor a vektorování točivého momentu jsou v základu

Nová generace Porsche 911 se zatím představila jen s osmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK, ale nyní automobilka potvrdila, že na trh dorazí netrpělivě vyhlížená verze s manuální převodovkou. Bohužel ale manuál Porsche potvrdilo pouze pro trh v USA, na oficální potvrzení pro Evropu se stále čeká a jak německé, tak jiné oficiální mediální stránky Porsche v Evropě o manuálu mlčí.

Nové Porsche 911 Turbo se už prohání po Nordschleife. Bude mít přes 600 koní

Takže raději s radostí nepředbíhejme, protože není vůbec neobvyklé, aby automobilka nabízela jen pro USA manuální převodovku a jinde ne. V minulosti tak učinilo třeba BMW u modelu M5 a M6 s motorem 5.0 V10. V USA se skutečně prodával manuál, v Evropě jen verze s převodovkou SMG.

Americká 911 s manuálem bude mít také sedm rychlostí jako ta minulá. Sedmička se řadí stejně doprava dopředu, jako jste dříve řadili pětku z čtyřky u klasického „háčka”. Zajímavé je, že za manuál se nepřiplácí a standardně k němu dostanete samosvor včetně vektorování točivého momentu. To jsou věci, které jsou u nové 911 s převodovkou PDK za příplatek.

Nejlepší silnice, díl I.: Z Horní Plané do Třeboně tou delší cestou

Prozatím bude na amrickém trhu manuál dostupný jen ve verzí S, tedy v silnějším provedení. A to jak pro kupé, tak pro kabriolet a také pro zadokolku nebo čtyřkolku. Základní cena se proti automatu tedy nemění, ale Porsche už teď přiznává, že manuál bude v akceleraci na 100 km/h pomalejší.

My ale věříme, že se najde ještě dost nadšenců, kteří si manuál vyberou. Z ježdění v klasické Carreře generace 997 s manuálem můžeme potvrdit, že ten pocit z dobře odvedené práce v téhle klasice nic nenahradí, jakkoli je PDK samozřejmě rychlejší, přesnější a v běžném provozu komfortnější.

Porška
Porška